Leren in en over diversiteit en identiteit in de klas
De klas is de uitgelezen ruimte om leerlingen te ondersteunen bij het ontwikkelen van hun meervoudige identiteit. Bovendien zorgt de optelsom van al die identiteiten samen voor heel wat diversiteit in de klas. Hoe ga je daar als leraar mee om?
Deze training biedt je handvaten aan om met identiteit en diversiteit in de klas aan de slag te gaan. We gaan dieper in op de thema’s identiteit en diversiteit. Hoe ondersteun je jongeren bij de ontwikkeling van een positieve identiteit? Hoe verzoen je alle identiteiten in de klas met elkaar? Hoe geef je erkenning aan alle leerlingen en zorg je dat zij zichzelf voldoende herkennen? Hoe ga je om met diversiteit in de klas? Experts, jongeren en leraren gaan dieper in op deze vragen. Je vindt tips en tricks terug met onderbouwde informatie.
Deze digitale training kadert in het project NO CAP en is er dankzij de gebundelde krachten van Onderwijs Vlaanderen, Klasse, Mediawijs, Cirra en het Centrum voor Politicologie van de KULeuven en kwam tot stand met steun van het Internal Security Fund-Police van de Europese Commissie.